"Membina Generasi Al Quran"

"Sesungguhnya Allah mengasihi(mencintai) orang-orang yang berjihad(berjuang) untuk membela agamaNya dalam barisan yang teratur rapi seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (as-Soff:4)



"Perjuangan memang pahit, jalan untuk seorang pejuang itu bukanlah jalan yang ditabur bunga di kanan dan di kiri, tapi disepanjang jalannya akan bertaburan duri yang tajam menikam.

Hati seorang pejuang itu selalu dihiris dan terguris. Penawarnya cuma satu, CINTA pada Illahi... itulah yang akan menjadikan kita kebal menghadapi tribulasi ujian hidup ini....
SENYUM MUJAHID MENUJU SYAHID!



0 comments:


Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

"Dalam diari pejuang tiada masalah yang merumitkan, ujian yang melemahkan, dugaan yang menyusahkan, bahkan itu semua dijadikan batu lontan untuk lebih hebat...mereka tepu dengan dugaan...cuma sesekali aicr maata menerjah pipi, lambang kekerdilan kudrat hamba...berdepan dengan belaian Pencipta...sebagai tanda ingatanNya...."


Saifulislam.Com