Ramadhan Mubarak, Ganjaran Berganda!



Alhamdulillah, dulu kini dan selamanya puji dan syukur kepada Allah s.w.t kerana masih lagi memberi peluang kepada kita semua sekalian ummat Islam untuk menikmati kemanisan Ramadhan pada kali ini.

Moga-moga dengan kehadiran Ramadhan ini, kita dapat menjana dan mengecas semula bateri tarbiyah yang kadang-kadang kehilangan kuasanya sebelum daripada ini, untuk kita berhadapan dengan sebelas lagi bulan yang lain selepas daripada ini. Kita berpuasa pada hari ini merupakan proses, dan mudah-mudahan output yang akan kita dapat selepas berakhirnya Ramadhan ini adalah pakaian TAQWA. sebagaimana firman Allah s.w.t :



Saya menyeru kepada diri dan juga sahabat-sahabat sekalian, sama-sama kita mengambil peluang dan kesempatan ini untuk memperbanyakkan amalan-amalan yang boleh mendekatkan diri kita kepada Allah s.w.t disamping merebut ganjaran yang melambung tinggi dan berlipat-lipat kali ganda.

Tidak lupa untuk sama-sama kita nantikan kehadiran dan mencari malam lailatul qadar yang nilainya berupa seribu bulan. Mudah-mudahan Allah kurniakan kita semua KERAHMATAN, KEAMPUNAN dan PEMBEBASAN DARI AZAB NERAKA... wallhua'alam.

0 comments:


Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

"Dalam diari pejuang tiada masalah yang merumitkan, ujian yang melemahkan, dugaan yang menyusahkan, bahkan itu semua dijadikan batu lontan untuk lebih hebat...mereka tepu dengan dugaan...cuma sesekali aicr maata menerjah pipi, lambang kekerdilan kudrat hamba...berdepan dengan belaian Pencipta...sebagai tanda ingatanNya...."


Saifulislam.Com