Lawatan Industri Ke Stesen JanaElektrik Jambatan Connaught, Klang

Bermulanya Pengembaraan - Stesen JanaElektrik Jambatan Connaught


Menunggu Pendaftaran Masuk ke Dewan untuk Taklimat Keselamatan

Pelik Tapi Benar- 1st time jumpa "Kawasan Merokok"

Sesi Taklimat Keselamatan & Penerangan Berkaitan JanaKuasa Elektrik

Asas : Penjanaan kepada Pengagihan

Combine Cycle

Sekitar Ruang Dalam Combine-Cycle

Kawasan dimana Bilah Kipas Penyejuk Ditempatkan (atas)
bagi menyejukkan suhu setinggi 1080 c

Menikmati Tempiasan Angin Daripada Kipas Penyejuk

Bilik Kawalan Keseluruhan Sistem

Sekitar Bilik Kawalan

Transmission area

Perjalanan balik ke Parit Raja, Berhenti Solat Jamak Zohor & Asar di R&R

2 comments:

  1. Anem says

    Salam Ukhwah,

    Saya merupakan seorang pelajar di salah sebuah university di luar negara, dan insyaAllah summer tahun ini saya akan buat Praktikal Industri di Stesen JanaElektrik ni.

    Boleh tak saya nak tanya saudara tentang tempat ni? Disebabkan saya tidak berada di dalam negara jadi saya tak dapat buat penyelidikan sendiri.

    Saya harap saudara boleh membantu.

    Saya nak tau sangat adakah tempat ni accessible daripada stesen KTM berdekatan, kalau tak silap KTM Bukit Badak?

    Pertolongan saudara amat saya hargai.

    Salam dari Montreal


    Anem says

    Saya benar2 hargai jika saudara dapat membantu.

    Terima kasih.



Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

"Dalam diari pejuang tiada masalah yang merumitkan, ujian yang melemahkan, dugaan yang menyusahkan, bahkan itu semua dijadikan batu lontan untuk lebih hebat...mereka tepu dengan dugaan...cuma sesekali aicr maata menerjah pipi, lambang kekerdilan kudrat hamba...berdepan dengan belaian Pencipta...sebagai tanda ingatanNya...."


Saifulislam.Com